samsung

Waarom content?

Content is eigenlijk de manier waarop een boodschap wordt overgedragen. Content staat eigenlijk voor alle middelen om de doelgroep te bereiken, te beïnvloeden en te overtuigen. Bij elk bedrijf is het belangrijk dat zij content maken, want anders komen ze nooit in aanmerking bij de potentiële klanten. Content kan zeer algemeen zijn, maar tegenwoordig wordt het gegenereerd op speciale doelgroepen. Zo wordt een contentcreatie verdeeld over meerdere doelgroepen, met daarin specifieke content, terwijl de boodschap hetzelfde is. Het is belangrijk dat de gekozen doelgroep het leuk en interessant vind om te lezen. Er zijn tig verschillende onderscheidende doelgroepen, met allemaal een eigen toon of voice. Daarnaast moet de content uniek zijn, om te concurreren tegen de rest van de markt!

Vormen van contentcreatie

Er zijn verschillende vormen die worden toegepast bij het creeren van content. Bedrijven kiezen vaak voor de vorm die hun het meest geschikt vinden bij het desbetreffende onderwerp en doelgroep. Dit zijn vormen als:

  • Schrijven van blogs
  • Infographic
  • Gebruik van afbeeldingen (illustraties)
  • Gebruik van video’s
  • Content speciaal voor social media platformen

Wie maakt de content?

Ieder bedrijf heeft de keuze om de content zelf te maken, of juist te laten uitbesteden aan een contentcreatie bureau. Als jij de tijd en kennis hebt, is het mogelijk om het zelf te doen, maar vaker worden de teksten beter gemaakt door een bureau. Door technische aspecten kunnen klanten beter worden overgehaald en wordt er meer ingespeeld op het onbewuste. Daarbij maak jij goede content niet in een half uurtje, maar kost het vaak tijd en concentratie. 

Manieren van content creatie 

Er zijn twee termen die veel voorkomen bij het content creëren. Denk aan een content marketeer en een content creator. Hierbij is een creator bezig met het maken van de content en dat is bij een content marketeer precies hetzelfde alleen is dit meer gericht op een content strategie. Door middel van een strategie wordt de content specifieker gemaakt en kan het zichtbaarder worden voor de klanten. Hiermee wordt er ook met een vooropgestelde doel geschreven, in plaats van gewoon informatie geven. Hierdoor zijn de teksten misschien wel hetzelfde, maar zit er vaker meer overtuiging in en wordt er vaak aangespoord tot het maken van actie.


 

Terug
ereader