1. De Title Tag is het belangrijkste
Beschrijf in ongeveer 65 karakters wat je doet voor je klanten. Maak een krachtige zin waarin je de 2 belangrijkste keywords gebruikt.
2. De Meta-description is ook belangrijk
De Meta-description is het stukje tekst dat wordt getoond in zoekmachines. Op basis hiervan beslist een bezoeker op hij je pagina zal bezoeken of niet. Essentieel dus om hier de juiste woorden te kiezen. Geef elke pagina op je website een unieke Meta-description waarin je kort – 2 à 3 zinnen – vertelt welke informatie op die specifieke pagina staat.
3. Geef de overige koppen de juiste tags mee
Google hecht waarde aan de H1+H2 Tags Geef deze tags dus mee aan je koppen en tussenkoppen in je webtekst zelf.
4. Val met de deur in huis
Vertel het belangrijkste eerst. De eerst zin wordt namelijk gelezen, de rest misschien niet meer. In je welkomstzin geef je antwoord op de vraag wat je verkoopt en wat de bezoeker daar aan heeft. Zet de belangrijkste keywords vooraan in de zin.
Het zou ook handig kunnen zijn voor affiliate marketing. Door krachtige koppen en relevante content te genereren die afgestemd is op specifieke doelgroepen, kan AI de click-through rates verhogen en de conversie verbeteren. Daarnaast kan deze technologie helpen om de effectiviteit van verschillende marketingkanalen te analyseren en de beste presterende inhoud te identificeren voor verdere optimalisatie.
5. Schrijf informatieve koppen
Een groot percentage van de bezoekers leest alleen de koppen. Zorg er dus voor dat de koppen een samenvatting zijn van je kernboodschap. Misschien niet zo mooi, maar je boodschap komt wel over. Liever saai en duidelijk dan creatief en ongelezen.
6. Schrijf kernachtig
Schrijf geen mooie volzinnen en gebruik geen overbodige woorden zoals lidwoorden en voegwoorden. Die nemen alleen maar kostbare plaats in.
7. Verplaats je in de bezoeker
Mensen zoeken iets op internet. Ze hebben een vraag, zoeken informatie of zoeken een oplossing voor hun probleem. Vraag jezelf dus af wat ze zoeken en maak in je koppen duidelijk het antwoord te vinden is in de daarop volgende alinea.
8. Activeer keywords met een werkwoord
‘Gebruik deze stoel’ of ‘schrijf je in voor de beste training’ zetten aan tot actie.
Kwalitatief goede webteksten worden altijd gevonden door Google. Sta daarom bewust stil bij je webteksten. Bepaal de juiste keywords, schrijf een passende webtekst, krachtige koppen en geef in begrijpelijk Nederlands antwoord op de vraag van je bezoeker.
Terug