samsung
ereader

1. Plaats USP’s duidelijk in het zicht op de homepage

Een USP (Unique Selling Point) is een voordeel dat de bezoeker heeft als hij een product koopt of een dienst afneemt bij jouw onderneming. Als je website is opgezet voor één product of één speciale dienst, kan dit voordeel ook hiervoor gelden. Unique Selling Points plaats je altijd op de homepage op een zichtbare plaats, bijvoorbeeld in de header. Zo overtuig je bezoekers meteen al om een product aan te schaffen of een dienst af te nemen bij jouw onderneming. Een voorbeeld van een Unique Selling Point is: Glasvezel internet: bij ons voordelig en betrouwbaar!

2. Laat de bezoeker direct weten wat je te bieden hebt

De tweede tip in dit lijstje met internet marketing tips is de bezoeker direct laten weten wat je te bieden hebt. Gemiddeld bepaald een bezoeker in 3 seconden of hij op jouw website vindt wat hij zoekt, dus binnen die tijd moet dit duidelijk zijn! Maak dus meteen helder wat jouw onderneming doet en wat de bezoeker hieraan heeft.

3. Creëer vertrouwen door te laten zien wie je bent

Tegenwoordig worden de meeste internetondernemers niet zomaar meer vertrouwd. Mensen zijn achterdochtig geworden, omdat er zoveel internetoplichters zijn. Daarom is het belangrijk dat je laat zien wie je bent. Een goede contactpagina met in ieder geval je adresgegevens, een e-mailadres, een telefoonnummer en eventueel een foto van jezelf (of alle teamleden) straalt vertrouwen uit en kan dus voor meer omzet zorgen.

4. Verzamel links van kwalitatief goede websites

Links verzamelen van kwalitatief goede websites is ook één van de belangrijkste internet marketing tips. Vaak wordt gedacht dat het gaat om de hoeveelheid links, maar voor een goede SEO is de kwaliteit veel belangrijker. Ga op zoek naar directories met een hoge DA en kijk of je met goede websites die relevant zijn aan jouw onderwerp een linkje kunt wisselen door middel van ABC linkruilen. Verzamel niet ineens grote hoeveelheden links, want dit wordt door Google gezien als link spamming.

5. Maak gebruik van call to actions

Een call to action (CTA) is een zin die de bezoeker aanspoort tot actie via design, fotos of tekstuele elementen. Je kunt bijvoorbeeld een CTA plaatsen als je wilt dat de bezoeker contact met je opneemt of zich aanmeldt voor de nieuwsbrief. Maak deze call to actions zo aantrekkelijk mogelijk, want dan zal een bezoeker veel sneller actie ondernemen.